Functional Dog Collaborative (FDC) on yhdistys, joka tukee ja opastaa sekä risteytysten että rotukoirien kasvattajia kasvattamaan koiria entistä paremmin ja koiralähtöisemmin. Voittoa tavoittelemattomana organisaationa, joka on syvästi sitoutunut nelijalkaisten kumppaneidemme hyvinvointiin, FDC tunnisti tarpeen parantaa ja virtaviivaistaa käyttäjäkokemusta verkkosivustollaan.
Vuosien varrella FDC:n verkkosivuille oli kertynyt runsaasti sisältöä. Kuitenkin tämän tiedon aarreaitan navigoiminen oli käynyt käyttäjille haastavaksi, ja tarvittiin sisällön uudelleenjäsentelyä.
Lisäksi halusimme laajentaa FDC:n vaikutusmahdollisuuksia avaamalla verkkokaupan, joka auttaisi yhdistystä keräämään varoja missionsa toteuttamiseen.
Näistä lähtökohdista aloitimme matkan verkkosivuston uudelleensuunnitteluun, pitäen huolen siitä, että jokainen pikseli heijastaa FDC:n mission ja arvojen ydintä. Strategisten asettelumuutosten ja värien sekä brändäyksen harmonisen yhdistelmän kautta saavutimme verkkosivuratkaisun, joka tuntuu kutsuvalta ja ammattimaiselta.
Roolissani tämän muutoksen arkkitehtina, asetin etusijalle käyttäjäkokemuksen ja osallistamisen. Halusimme vierailijoiden löytävän helposti sivuilta tiedon siitä, miten he voisivat osallistua FDC:n toimintaan, oli se sitten vapaaehtoistyö, kannatustuotteiden ostaminen tai lahjoitusten tekeminen. Keskeiset resurssit, kuten laaja artikkelikirjasto ja podcast-sarja, olivat näkyvästi esillä vaivattoman pääsyn takaamiseksi.
Lisäksi integroimme sivuille verkkokaupan, joka on saumattomasti yhdistetty Printifyn print-on-demand-painopalveluun. Tämä parantaa vierailijoiden ostoskokemusta ja tarjoaa kestävän tulovirran tukemaan yhdistyksen tavoitteita.
Uudelleensuunniteltu verkkosivusto toimii väylänä tiedon ja tuen maailmaan eettisissä koiranjalostuskäytännöissä. Optimoidessamme FDC:n verkkosivuja tavoitteenamme oli antaa kävijöille riittävät resurssit liittyä yhteisöön luomaan valoisampaa tulevaisuutta nelijalkaisille kumppaneillemme.
Tulokset
Uudistuksen myötä yhdistyksen sivut saivat aiempaa enemmän liikennettä sekä huomattavasti useammin lahjoituksia. Myös uusi verkkokauppa alkoi tuoda tuloja tasaisesti heti julkaisupäivän jälkeen. Yhdistyksen jäsenet ja hallitus olivat erittäin tyytyväisiä uuteen sivustoon, sen tuomiin parannuksiin ja projektin toteutukseen.